Persbericht. Thibault (23) Ontwikkelt Revolutionair Reservatieplatform in 4 Maanden met AI

Thibault Van de Sompele

4/29/20241 min lezen

Thibault, een 23-jarige ondernemer uit Sint-Niklaas, heeft samen met zijn zakenpartner Ian Quyo (21) uit Nieuwpoort in slechts vier maanden tijd een innovatief restaurantreservatieplatform ontwikkeld. Het succes van hun onderneming is volledig te danken aan de inzet van kunstmatige intelligentie (AI).

"Ons succes is dankzij AI," verklaart Thibault. "De technologie heeft ons in staat gesteld om op een ongekend tempo te werken en een product te leveren dat anders jaren zou hebben gekost om te ontwikkelen."

Thibault en Ian ontmoetten elkaar aan de KULeuven in Kortrijk en hielden contact tijdens Thibault's studiereis in Barcelona. Daar werd het idee voor hun bedrijf geboren. Na terugkomst in België verkochten ze hun eerste demo aan een klein Aziatisch restaurant in Brugge, ondanks dat het systeem toen nog een prototype was. Dankzij AI konden ze binnen een week een volledig functioneel reservatiesysteem bouwen en aan hun belofte voldoen.

"Ik programmeer al sinds mijn twaalfde en werk nu professioneel," vertelt Thibault. "Met de komst van AI is mijn werk 80% sneller geworden, wat ons in staat heeft gesteld om binnen enkele maanden een volledig reservatieplatform te ontwikkelen."

Het reservatiesysteem is 75% goedkoper dan bestaande systemen op de markt, wat restauranthouders aanzienlijke kostenbesparingen biedt. Daarnaast kunnen restauranthouders een deel van deze besparingen doneren aan Alzheimer-onderzoek, waardoor elk restaurantbezoek bijdraagt aan een belangrijk maatschappelijk doel.

"We zitten nu aan de derde versie van ons systeem. Vanaf het moment dat we succesvoller werden, begonnen we steeds meer dreigementen te krijgen. Een bedrijf starten was in die zin ook anders dan ik gedacht had. Ik had nooit verwacht een aparte laptop nodig te hebben om alleen mijn e-mails te checken. Ik had ook nooit gedacht dat ze mijn business partner zouden proberen om te kopen voor duizenden euro's."

Ondanks hun snelle groei en succes hebben Thibault en Ian te maken gehad met tal van uitdagingen. "We vallen een bestaand businessmodel aan door onze software veel goedkoper te maken," zegt Thibault. "Maar we zijn jong en hebben niets te verliezen."