Persbericht. Thibault (23) lanceert boekingssysteem ten voordele van Alzheimer in Brugge

Thibault Van de Sompele

4/23/20241 min lezen

Thibault, een 23-jarige ondernemer uit Sint-Niklaas, heeft een innovatief restaurantboekingssysteem ontwikkeld in samenwerking met de lokale restaurantketen Bowls. Dit nieuwe systeem, geïnspireerd door het programma 'Restaurant Misverstand', biedt een unieke aanpak die niet alleen voordelig is voor restauranteigenaars, maar ook een nobel doel dient. Thibault en zijn zakenpartner Ian, die elkaar aan de KULeuven in Kortrijk hebben leren kennen, willen met hun initiatief een verschil maken in de wereld.

Het boekingssysteem onderscheidt zich door de aanzienlijk lagere kosten - het is 75% goedkoper dan de bestaande systemen, die vaak een monopoliepositie innemen en hoge vergoedingen vragen. Hierdoor kunnen restauranthouders aanzienlijke besparingen realiseren. Maar wat Thibault’s initiatief echt bijzonder maakt, is de sociale impact ervan. Restauranthouders krijgen de kans om een deel van wat ze besparen te schenken aan het onderzoek voor Alzheimer. Dit biedt consumenten de kans om met elk restaurantbezoek bij te dragen aan een belangrijk maatschappelijk doel, namelijk het steunen van het onderzoek naar deze slopende ziekte.

Jaarlijks worden miljoenen uitgegeven aan online reserveringssystemen. Thibault en Ian geloven dat dit geld beter besteed kan worden. Door hun systeem te gebruiken, kunnen restauranteigenaars niet alleen hun bedrijfskosten verlagen, maar ook een actieve rol spelen in het ondersteunen van belangrijk wetenschappelijk onderzoek.